ИНФОРМАЦИОННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ И ИЗКУСТВЕНИЯТ ИНТЕЛЕКТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ВИСШАТА МАТЕМАТИКА
Ключови думи :
информационни технологии в обучението; изкуствен интелект във висшето образованиeАбстракт
Тази статия представя преглед на литературата и изследвания в областта на използването на информационните технологии и изкуствения интелект в обучението по висша математика. Анализират се възможностите на тези технологии, представят се някои софтуерни инструменти и приложения, които най-често се използват в обучението по висша математика в Бургаски свободен университет, както и предимствата и недостатъците от тяхното използване. Резултатите от изследванията показват, че информационните технологии и изкуствения интелект имат потенциал да подобрят процеса на усвояване на математически концепции и умения, като предоставят персонализирани уроци, визуализации и адаптивно обучение.
Сваляния
Литература (библиография)
Изворска Д. (2020), Съвременните образователни технологии- инструмент за повишаване на качеството на обучението по ВМ, Knowledge - International Journal, 40 (2), 387 – 392.
Balacheff, N. (1993). Artificial Intelligence and Mathematics Education: Expectations andQuestions. Biennal of the AAMT, 1-24.
Pardos, Z. A., Heffernan, N. T., & Anderson, B. (2010). Using Fine-Grained Skill Models to Fit Student Performance with Bayesian Networks, Chapter 29, Handbook of Educational Data Mining, https://doi.org/10.1201/b10274
Mohamed, M. Z. b., Hidayat, R., Suhaizi, N. N. b., Sabri, N. b. M., Mahmud, M. K. H. b., & Baharuddin, S. N. b. (2022). Artificial intelligence in mathematics education: A systematic literature review. International Electronic Journal of Mathematics Education, 17(3), em0694. https://doi.org/10.29333/iejme/12132
Mathematics Education in the Age of Artificial Intelligence, , Part of the book series: Mathematics Education in the Digital Era (MEDE, v. 17), Springer, 2022.
Файлове за сваляне
Публикуван
Версии
- 2024-01-29 - (2)
- 2024-01-29 - (1)
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2024 Евгения Николова

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Статиите публикувани в списание КНК са лицензирани под Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.