ГЕНЕРАТИВНИТЕ AI В ОБУЧЕНИЕТО.  КАК СЕ СЪЗДАВА ИЛЮЗИЯ ЗА ЗНАНИЯ?

Автори

Ключови думи :

самостоятелна подготовка, студенти, ; изкуствен интелект, погрешно разбиране, погрешна самооценка

Абстракт

В статията се разглежда как използването на генеративни AI системи може да доведе до погрешно разбиране и заучаване на материала при самостоятелната подготовка на студентите по специализирани дисциплини. Чрез конкретен пример, свързан с проектиране на оптична комуникационна линия, се демонстрира как серия от грешни и противоречиви отговори от страна на ChatGPT 4 създават фалшиво усещане за овладени знания и водят до неправилна самооценка за знанията на студента. Включени са реални пасажи от проведени чат сесии, които онагледяват „халюцинациите“ на AI и трудностите при интерпретирането на физични формули, гранична дължина на вълната ( λ_crit) и модите в оптично влакно. Резултатите показват, че е необходимо студентите да прилагат критично мислене и да валидират получените отговори от AI с надеждни източници.

Сваляния

Данните за свалянията все още не са налични.

Авторска биография

  • Автор: Ангел Тошков, комуникации; компютърни технологии; измервания; иновации

    Професор доктор в Бургаски свободен университет

Литература (библиография)

ChatGPT for students; Didactics Media Center;

https://www.tha.de/en/ChatGPT-for-students.html

AI in education: top applications, real-life examples, and adoption tips.

https://www.itransition.com/ai/education

How to use ChatGPT as a learning tool;

https://www.apa.org/monitor/2023/06/chatgpt-learning-tool

Публикуван

2024-12-22

Брой

Раздел (Секция)

Компютърни науки и комуникации - рецензирани публикации. ISSN: 1314-7846

Как да цитирате

ГЕНЕРАТИВНИТЕ AI В ОБУЧЕНИЕТО.  КАК СЕ СЪЗДАВА ИЛЮЗИЯ ЗА ЗНАНИЯ?. (2024). КОМПЮТЪРНИ НАУКИ И КОМУНИКАЦИИ, 13(1), 23-31. https://csc.bfu.bg/index.php/CSC/article/view/287