ГЕНЕРАТИВНИТЕ AI В ОБУЧЕНИЕТО. КАК СЕ СЪЗДАВА ИЛЮЗИЯ ЗА ЗНАНИЯ?
Ключови думи :
самостоятелна подготовка, студенти, ; изкуствен интелект, погрешно разбиране, погрешна самооценкаАбстракт
В статията се разглежда как използването на генеративни AI системи може да доведе до погрешно разбиране и заучаване на материала при самостоятелната подготовка на студентите по специализирани дисциплини. Чрез конкретен пример, свързан с проектиране на оптична комуникационна линия, се демонстрира как серия от грешни и противоречиви отговори от страна на ChatGPT 4 създават фалшиво усещане за овладени знания и водят до неправилна самооценка за знанията на студента. Включени са реални пасажи от проведени чат сесии, които онагледяват „халюцинациите“ на AI и трудностите при интерпретирането на физични формули, гранична дължина на вълната ( λ_crit) и модите в оптично влакно. Резултатите показват, че е необходимо студентите да прилагат критично мислене и да валидират получените отговори от AI с надеждни източници.
Сваляния
Литература (библиография)
ChatGPT for students; Didactics Media Center;
https://www.tha.de/en/ChatGPT-for-students.html
AI in education: top applications, real-life examples, and adoption tips.
https://www.itransition.com/ai/education
How to use ChatGPT as a learning tool;
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Авторски права (c) 2024 Ангел Тошков

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Статиите публикувани в списание КНК са лицензирани под Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.