МЕТОДОЛОГИЯ ЗА ОБУЧЕНИЕ ПО МАТЕМАТИКА ЧРЕЗ 3D СЕРИОЗНИ ИГРИ
Ключови думи :
виртуалната среда, Дистанционно обучение с присъствени срещи, 3D учебни среди, интерактивна симулация, Период на математизация по PISAАбстракт
Статията представя методология за преподаване на математика (по-специално геометрия), разработена в рамките на два проекта - международен проект TALETE [9] и проекта за развитие на Бургаски свободен университет / BFU / Център за дистанционно обучение [12]. Целта на тези проекти е подобряването на дистанционното обучение и ученето чрез разработване на съвременни инструменти и методологии, базирани на напредналите постижения в областта на ИКТ с фокус върху балансираната интеграция на теорията и практиката.
Сваляния
Литература (библиография)
[2] International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), Annual Report, http://www.iea.nl/
[3] Kato P. M., Cole Steve W., Bradlyn A. S., Pollock B. H. (2008), A video game improves behavioural outcomes in adolescents and young adults with cancer: a randomized trial. Pediatrics, 2008, 122(2), pp. 305-317.
[4] Monova-Zheleva M., Zhelev Y., Implementation of the Explorative Learning and Learning-by-doing in Geometry, Proceedings of the Forty Second Spring Conference of the Union of Bulgarian Mathematicians, Borovetz, April 2–6, 2013, pp. 101-106
[5] Nelissen J., Tomic W., Learning and thought process in realistic mathematics instruction, in Curriculum and teaching, 1993, Volume 8, No 1, edited by James Nicholas Publishers.
[6] Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), Pisa 2006 science competencies for tomorrow’s world, 2007, Vol. 1 – analysis. Paris: OECD.
[7] Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), Pisa 2006 - Data, 2007, Vol. 2: Data. Paris: OECD.
[8] Shaffer, David Williamson, How Computer Games Help Children Learn, Palgrave MacMillan, 2006.
[9] TALETE Project website http://taleteproject.eu
[10] TIMSS http://nces.ed.gov/timss/educators.asp
[11] Wilson B., Parrish P., Veletsianos G., Raising the bar for instructional outcomes: Towards transformative learning experiences, Educational Technology, 2008, 48(3), pp. 39-44.
[12] Университетски център за дистанионно обучение, Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2007-2013 на МОН, Схема BG051PO001-4.3.04 „Развитие на електронни форми на дистанционно обучение в системата на висшето образование”, уебсайт http://ucdo.bfu.bg/
Файлове за сваляне
Публикуван
Брой
Раздел (Секция)
Лиценз
Статиите публикувани в списание КНК са лицензирани под Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.